یکی از بزرگترین دقدغه های ذهنی داوطلبان این هست که بـه چه روشی حتما برای کنکور، انشای که تصاد و مترادف داشته باشد درس بخوانند.
آیـا حتما متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟
آیـا حتما" حتما از کلاسهای کنکورو روشـهای تستی استفاده کنند؟
آیـا حتما از کتابها و جزوات خاصی استفاده کنند؟
آیـا حتما خط بـه خط مطالب را حفظ کنند؟
آیـا حتما شب و روز درس بخوانند؟
آیـا حتما از خواب و خوراک و ورزش و تفریح بگذرنند؟
چه باید کرد ؟ کدام راه بـه موفقیت درون کنکور ختم مـی شود ؟ و .....
از این بـه بعد سعی مـی کنم ، جواب این سوالات را بـه همراه مطالب جدید و دانستنیـهای مفید درون هر مقاله بگنجانم .
ولی به منظور شروع، اضطرار بحث چگونگی درس خواندن ، بیشتر محسوس است .

اولا" بـه علت مـهم بودن معدل درون کنکور سالهای آینده، حتما در طول تحصیل بسیـار خوب و عمـیق درس بخوانید و با معدل عالی دیپلم بگیرید ، درون راستای همـین برنامـه سازمان سنجش هم با مفهومـی سوالات درون یکی دو سال اخیر داوطلبان کنکور را به خواندن دقیق کتب درسی و عدم استفاده از روشـهای کوتاه و تستی تشویق کرده است .

این جملات را شاید خیلی شنیده باشید :

کنکور خیلی سخت بود !!!
سوالات وقت گیر بود ، هر چی حل مـی کردم بـه جواب نمـی رسیدم !!!
همـه ی اونارو حفظ بودم ولی نمـی تونستم از 4 گزینـه یکی رو انتخاب کنم !!!
بعضی سوالا اصلا" از کتاب نبود !!! و....
چرا ؟
چرا اینگونـه شده ؟
چرا داوطلبان نمـی توانند آن طور کـه باید و شاید بـه سوالات جواب دهند؟
بعد از بررسی سوالات 10 سال گذشته ی کنکور و مقایسه و تحلیل روند سوالات بـه این نتیجه رسیدیم کـه سوالات بـه سمت مفهومـی و دقیق شدن پیش مـی روند ، یعنی کاملا" از کلیشـه ای بودن خارج شده اند .

همچنین سازمان سنجش تصمـیم گرفته است، دقیقا" فقط از متون ،مثالها و تمارین کتب درسی و مطالب مفهومـی وابسته بـه آنـها سوال طرح کنند .
گزینـه ها را طوری طراحی کنند کـه فقطانی کـه آن مطلب را کامل فهمـیده و یـادگرفته اند، بتوانند از بین گزینـه ها درست ترین را انتخاب کنند .
در سوالات ، کاملا" مشـهود هست که داوطلبان باهوش تر ، پرتلاش تر ،ماهرتر، دقیقتر و بهتر غربال خواهند شد .

متاسفانـه چون برخی مراکز پیش دانشگاهی و دبیرستانـها و مخصوصا" کلاسهای کنکور دانش آموزان را به سوی سطحی خواندن و حفظ مطالب سوق مـی دهند و دانش آموزان بـه جای اینکه دروس را تشریحی و دقیقتر بیـاموزند و نقاط ضعف خود را مرتفع کنند ، روش تستی خواندن و نحوه ی تست زدن را مـی آموزند.

در این مـیان سازمان سنجش به منظور مقابله با این نظام غلط و غیر اصولی ، سیـاستهای ( مفهومـی تر سوالها و تاثیر معدل نـهایی سال سوم متوسطه ) را درون پیش گرفته هست تا داوطلبان به منظور فراگیری دقیق و عمـیق درسها ارزش بیشتری قائل شوند

سازمان سنجش ادعا کرده :
 

سوالات بـه طور متوسط درون سطح  پاسخگویی 20تا25درصد از داوطلبان هست که از سطح علمـی خوبی برخوردارند و برای ما  توان پاسخگویی آنـها مـهم است .
در حقیقت درون کنکور سراسری سوالی خوب و استاندارد  است کـه در یک گروه آزمایشی بین 10تا30 درصد داوطلبان بتوانند بـه آن پاسخ صحیح  بدهند.

حال با این اوصاف ، بعد باید به منظور موفقیت درون کنکور  چگونـه درس  بخوانیم ؟!!!

 

در ادامـه ی صحبتهای قبل ،حال بـه اینجا مـی رسیم کـه آیـا درون واقع ،راهکارهای عملی برای درس خواندن وجود دارد کـه منجر بـه موفقیت درون کنکور شود ؟

بله !!!

الف ) باید درون طول سال تحصیلی حداکثر استفاده را از مدرسه ، کلاسها ، معلمـین و دانش آموزان زرنگ کلاس یم .
چگونـه ؟؟؟

1- قبل از کلاس ، روزنامـه وار درسی را کـه قرار هست تدریس شود را مـی خوانیم .

2- خیلی خوب و دقیق بـه درس و صحبتهای معلم (که باعث بهتر جا افتادن مطلب مـی شود) گوش مـی کنیم و فعالانـه نکات مـهم و اشکالات خود را یـادداشت مـی کنیم .

3- در آخر کلاس تمام اشکالاتی را کـه در ذهنمان هست را مـی پرسیم .
( تا اینجا 60% یـادگیری انجام شده هست ) حال 40% بقیـه :

4- دروس آن روز را همان روز مـی خوانیم و برخی تمرینـهای کلیدی را انجام مـی دهیم که تا درس و کاربرد آن کاملا" جا بیفتد و به بهترین وجه درون حافظه حک شود .

5 – دوره ی دروس و تکمـیل تمرینـهای حل نشده را بـه روزی کـه فردای آن ، این دروس را داریم موکول مـی کنیم .

6- حل تستها و تمارین بیشتر را بـه روزهای تعطیل و جمعه موکول مـی کنیم .

7- برخی مطالب (مانند لغات زبان ، مترادفهای فارسی ، تاریخ ادبیـات ، نام اشخاص و مکانـها و تاریخ حوادث مـهم ، فرمولهای ریـاضی و فیزیک و...) را یـادداشت کرده ، درون وقت های تلف شده (داخل مترو یـا اتوبوس ، زنگ تفریح و زنگهای بیکاری ، منتظر ماندن درون مکانـهای مختلف ) مرور مـی کنیم .

ب) باید از منابع موثق و مفید به منظور درس خواندن استفاده کنیم .
چگونـه؟؟؟

به تاکید موکد سازمان سنجش، طراحان سوالات کنکور حتما از متن کامل کتابهای درسی تدریس شده درون دبیرستان و پیش دانشگاهی سوال دربیـاورند، مخصوصا" درون 2-3 سال اخیر کـه از قسمتهای بسیـار ساده ی کتابها ( فیزیک ، درون کنکور 84 ) چند سوال مفهومـی درآورده بودند کـه نزدیک بـه 85% دانش آموزان نتوانسته بودند بـه آن جواب دهند .

پس واضح و مشخص هست که اکثریت داوطلبان بـه متن کتابها اصلا" اهمـیت نمـی دهند .

اکثر داوطلبان با متن کتابها اینگونـه برخورد مـی کنند :

 

زبان و ادبیـات فارسی :


از تاریخ ادبیـات ، فقط اسم نویسنده و نام کتابها را حفظ مـی کنند.
درمورد نثرها فقط کلمات مـهم و خود آزمایی ها را مـی خوانند .
در مورد شعرها بـه معنی شعر و اصطلاحات مـهم اکتفا مـی کنند .
درحالی کـه ، به منظور پاسخ دادن به سوالات ادبیـات (بخصوص درون 3-4 سال اخیر)
باید بـه همـه ی کتاب مسلط مـی بودیم ، چگونـه ؟؟؟:

1- تمام درآمدها و تاریخ ادبیـاتها را خط بـه خط مـی خوانیم و به همـه ی نکاتش از قبیل املا، نگارش ، صنایع ادبی اشاره شده ، نام مکانـها ، اشخاص و
سبک ادبی آنـها، کتب ، تاریخ حوادث و وقایع و... انشای که تصاد و مترادف داشته باشد توجه مـی کنیم ، و موارد مـهم را فیش برداری * مـی کنیم .

2- متن تمام درسها چه شعر ، چه نثر ، چه داستان و ... انشای که تصاد و مترادف داشته باشد را خط بـه خط مـی خوانیم و موارد زیر را درون هنگام خواندن بکار مـی بریم :
_ دور کلمات مـهم از نظر املایی خط مـی کشیم .
_ زیر کلمات مـهم از نظر معنایی خط مـی کشیم .
_ صنایع ادبی(مخصوصا" تشبیـهات ، تلمـیحات ، کنایـه ها ، مجازها و...) موجود در متن را با مداد کنار هر جمله مـی نویسیم .
_ قسمت توضیحات را دقیق و کامل مـی خوانیم و تمام معانی آورده شده به منظور یک کلمـه یـا اصطلاح را حفظ مـی کنیم ، نـه یک یـا دو معنی را.

3-از معلم خود مـی خواهیم تمام خود آزمایی ها و پرسشـهای آخر درس را تک بـه تک حل کند و در مورد آنـها سر کلاس صحبت کند !!!
چون درون کنکور 2 سال پیش دقیقا" از شعری کـه اصلا" درون کتابهای درسی نبود سوالی داده بودند کـه حتما" حتما آن شعر را همرا با معنی و مفهوم آن بلد مـی بودی که تا بتوانی پاسخ آن تست را بدهی ، بعد از بررسی متوجه شدیم کـه در یکی از خود آزمایی ها فقط گفته بود فلان شعر را درون کلاس بخوانید و در مورد آن بحث کنید .

4- اعلام و فهرست منابع و اشخاص و مکانـها را از آخر هر کتاب بخوانید و فیش برداری کنید .

5- کتاب زبان فارسی (دستور یـا گرامر) را خط بـه خط بخوانید (فقط بـه خواندن تعاریف اکتفا نکنید) و تمام مثالها و تمرینـهای موجود را حل کنید، قواعد را حفظ نکنید بلکه یـاد بگیرید که تا بتوانید در هنگام نوشتن و خواندن متون دیگر از این قواعد استفاده کنید و برای جلوگیری از پدیده ی فراموشی ، بـه دوره ، از روی کتاب درسی خودتان ، فیش برداری های خودتان و تستهای سالهای قبل بپردازید .

 

عربی :
اکثر داوطلبان بـه هیچ عنوان از کتاب  درسی استفاده نمـی کنند ، چون این درس درون پیش دانشگاهی (بجز درون رشته ی انسانی ) تدریس نمـی شود ،
کتب عربی بـه فراموشی سپرده مـی شوند و همـه بـه خواندن یک کتاب کمک  درسی یـا جزوه و زدن تستهای طبقه بندی قناعت مـی کنند ، درون حالی کـه در سالهای اخیر  خیلی بـه ترجمـه و درک مطلب درون عربی اهمـیت داده شده هست و خیلی از تستهای قواعد هم در  صورت معنی درست سوال و گزینـه ها حل مـی شوند .

پس حتما به کل کتاب  اشراف داشته باشید . اما چگونـه ؟؟؟
1-   
 ابتدا حتما قواعد هر درس را از روی  کتاب و جزوه ی مدرسه بخوانیم .
2-
تمرینـهای هر درس را بدون نگاه بـه پاسخها  حل مـی کنیم و تک تک آنـها را درون طول حل معنی مـی کنیم .
3-
بعد از جا افتادن  قواعد، متن آن درس را خط بـه خط مـی خوانیم و جملات را تجزیـه و تحلیل و معنی مـی کنیم .
4-
سعی کنید معنی کلمات را درون جمله یـاد بگیرید که تا بهتر درون ذهن بماند .
5-
تستهای عربی را بـه صورت مخلوط بزنید نـه بـه صورت طبقه بندی ، زیرا مثلا" وقتی شما در  حال زدن تست مجرورات هستید ، مسلما" ناخودآگاه گزینـه ای کهره دارد را انتخاب مـی  کنید و متوجه نمـی شوید بالاخره آن درس را یـاد گرفته اید یـا نـه!!!
6-
در حین زدن  تست، سوالها و تک تک گزینـه ها را معنی کنید حتی اگر تست ترجمـه نباشد و فقط قواعد را  در نظر داشته باشد.

بینش اسلامـی :
خوشبختانـه کتب درسی بینش ، بیشترین مورد استفاده را بین داوطلبان دارد. ولی باز هم اشکالاتی درون مطالعه ی آن دیده مـی شود ، مثلا" اکثر داوطلبان بـه کتابهای قرآن 2و3 توجه نمـی کنند درون حالیکه بین 5 تا6 سوال از آنـها مطرح خواهد شد .

خود کتاب بینش را هم کاملا" سطحی ، طوطی وار حفظ مـی کنند .
به همـه ی اسمـها و کتابها و تاریخها و آیـه ها توجه نمـی کنند ، بعد حتی همـین بینش به ظاهر ساده را هم حتما بهتر از اینـها بخوانیم ، چگونـه ؟؟؟
1- همـه ی درسهای کتاب بینش را خیلی خوب مـی خوانیم و یـاد مـی گیریم .
2- سعی مـی کنیم عربی و فارسی تمام آیـه ها را و اینکه این آیـه یـا حدیث درون مورد چه موضوعی هست را خوب یـاد بگیریم و به خاطر بسپاریم .
3- تمام اسامـی و نام کتابها و تاریخهای مـهم ( خصوصا" دروس امامـها درون بینش دوم ) را کـه حتی درون زیر نویس آمده ، بـه خاطر مـی سپاریم .
4- قرآن 2و3 را خوب و بخش بـه بخش عربی و فارسی باهم ، مـی خوانیم و یـاد مـیگیریم تمام سر فصلها و اینکه کدام سوره مربوط بـه کدام موضوع
است را خوب بـه خاطر مـی سپاریم .
5- بسیـار مـهم !!!
مساله ی اصلی بسیـاری از داوطلبان به منظور بینش فراموش آن هست نـه خواندن آن .

برای جلوگیری از این پدیده بـه دستورات زیر عمل کنید :
_ زود بـه زود دروس خوانده شده را دوره کنید و تستهای آنـها حداقل یک هفته بعد از آخرین دوره بزنید.
_ بهتر هست دوره فقط از روی کتاب درسی خودتان باشد ، چون وقتی شما به منظور اولین بار از روی کتاب درسی مطلب را حفظ کرده اید ، دقیقا" در حافظه ی بینایی شما شکل و رنگ و طرح و مطالب آن صفحه حک مـی شود ، بعد اگر دوره هم همـیشـه از روی یک منبع باشد ، مـی تواند بـه یـاد آوری توسط حافظه ی بینایی کمک کند .
_از خواندن جزوات خلاصه شده و گلچین شده ی بینش بپرهیزید ، زیرا خط بـه خط کتاب و حتی زیر نویسها مـهم هستند و مورد سوال واقع خواهند شد .
_ احکام را خوب یـاد بگیرید بعد حفظ کنید ، زیرا کـه جملات دروس احکام کمـی ثقیل هستند و اگر شما درست حکم را متوجه نشوید ، قطعا" تست را اشتباه خواهید زد .

زبان انگلیسی :
کتاب زبان هم تقریبا" محروم واقع شده است .
اکثر داوطلبان گرامر را از روی جزوات مـی خوانند و معنی لغات را هم از آخر هر درس و یـا لغتهای نوشته شده ، همراه با معنی ( بـه صورت فلش کارت و ....) حفظ مـی کنند .
در حالی کـه لغات زبان بسیـار زیـاد و فرارند و باید راهکارهای بهتری به منظور یـادگیری آنـها بـه کار گیریم . چگونـه ؟؟؟
1- کتاب زبان ( مخصوصا" پیش دانشگاهی ) را از ابتدا شروع مـی کنید به خواندن و در آوردن معنی لغات از دیکشنری ( زیرا لغتی کـه در جمله یـاد گرفته شود و با پیدا بـه حافظه سپرده شده باشد ، خیلی عمـیقتر و بهتر از لغتی کـه خارج از جمله با معنی حاضر و آماده حفظ شده هست ،
در ذهن باقی مـی ماند ).
2- تمام بخشـهای کتاب زبان از جمله لغات ، متنـها ، صورت و پاسخ تمرینـها و....
را حتما بخوانید و لغاتش را درون آورید نـه اینکه بـه لغات آخر هر درس اکتفا کنید .
2- از معلم خود بخواهید تمام تمرینـها را حل کند .
3- لغتها را سعی کنید با یک یـا چند مترادف انگلیسی یـاد بگیرید .
4- لغتهای مترادف و متضاد درون کنار هم بسیـار راحتتر بـه خاطر سپرده مـی شوند .
5- تستهای زبان را بـه صورت مخلوط بزنید نـه طبقه بندی .
6- در هنگام زدن تست چه گرامر باشد چه درک مطلب و چه تست لغت ، صورت تست و گزینـه ها را معنی کرده و لغات جدید را فیش برداری کنید.
این کار بـه شما کمک مـی کند دایره ی لغاتتان بسیـار وسیع شود .
مخصوصا" اگر داوطلب شرکت درون کنکور منحصرا" زبان هم هستید .
این یکی از کارهای واجب بر شما خواهد بود .
7- صحبت درون کلاس با همکلاسی ها یـا درون خانـه با یکی از افراد تحصیلکرده ، بـه زبان انگلیسی دشوار ولی بسیـار مفید خواهد بود.
8– لغات زبان را ، از روی کتاب درسی خودتان و درجمله دوره کنید .
9- لغات مـهم را فیش برداری کنید که تا در وقتهای تلف شده (اتوبوس ، مترو ، مطب دکتر یـا صفهای مختلف ) بتوانید مروری برآنـها داشته باشید.

اخطار !!!
داوطلبان علاقمند بـه زبان، فقط بـه شرکت درون کنکور منحصرا" زبان اکتفا نکنید.
حتما" کنکور رشته ی اصلی خود را بدهید و در کنار آن درون کنکور منحصرا" زبان هم شرکت کنید .
چرا کـه ظرفیت پذیرش و تنوع رشته درون منحصرا" زبان بسیـار پایین است .

ریـاضی:

درس ریـاضی به منظور رشته ی ریـاضی ، مباحث بسیـار گسترده و مـهمـی  را شامل مـی شود کـه بیشترین ضریب را دارد و در بالا و پایین شدن تراز خیلی موثر است .
مواردی کـه باید درون یـادگیری ریـاضی درون نظر گرفته شود ، بـه قرار زیر است :

1- بهتر هست ریـاضیـات را از همان اول دبیرستان کم کم و پله پله سر کلاس خوب  یـاد بگیریم، زیرا کـه ریـاضی، درسی زنجیروار هست و وقتی سنگ بنای یک مبحث را بد  بگذارید، روی فهمـیدن و یـادگیری خیلی از موارد دیگر تاثیرجبران ناپذیری مـی گذارد (قابل توجه بچه های سال اول یـا دوم کـه مـی خواهند از الان خود را به منظور کنکور آماده  کنند )

2- کتب درسی ریـاضی بسیـار مـهمند ، و این درون حالی هست که 99درصد دانش  آموزان ریـاضی را فقط از روی جزوه و کتابهای کمک آموزشی مـی خوانند .

3- برای  شروع، از کتاب اول دبیرستان شروع کنید (البته چون مباحث آن بسیـار ساده هست و  اکثرا"در سالهای بالا تکرار شده هست ، لزومـی ندارد خط بـه خط کتاب را بخوانید و  مثالها را حل کنید. فقط بـه دوره ی فرمولهای ارائه شده و حل تمرینـهای سخت آخر هر  مبحث بپردازید.)

4- با این کار قشنگ روی غلتک مـی افتید و متوجه مـی شوید که  چگونـه حتما با کتاب درسی ریـاضی کنار بیـایید و چقدر مفید است .

5 – خوب حالا  کتابهای سنگینتر مثل : انشای که تصاد و مترادف داشته باشد ریـاضی سال دوم ، آمار، حسابان ، جبرواحتمال ، هندسه ،  دیفرانسیل، گسسته ، هندسه تحلیلی (برای رشته ی ریـاضی ) ، ریـاضی سال دوم و سوم و پیش  دانشگاهی (برای رشته ی
تجربی و انسانی ) را بـه ترتیب زیر بخوانید :

·  تمام متن کتاب را خط بـه خط بخوانید .

·  مثالهای داخل متن را بدون نگاه بـه حل آنـها حل کنید ، سپس حل خود را با حل  کتاب مقایسه کنید .

·  تمرینـهای کتاب را دانـه بـه دانـه بدون نگاه بـه حل المسائل حل کرده ، سپس  اشکالات خود را از معلمـین ، همکلاسیـها ویـا ... بپرسید ، درون غیر این صورت بـه دفترحل  تمرین یـا حل المسایل مراجعه کنید .

·  هیچگاه فرمولها را حفظ نکنید ، زیرا بزودی فراموش مـی کنید ، تازه اگر هم فراموش  نکنید ، نمـی توانید درون حل تستها از آنـها استفاده کنید ، چون فقط آنـها را حفظ کرده  اید و نمـی دانید کجاها کاربرد دارند.

·  وقتی مطلب را از روی کتاب خواندید و مثالها و تمرینـها را حل کردید ، حتما آنقدر  از آن مبحث تست بزنید که تا فرمولها و راه حلها بـه همراه کاربردشان ملکه ی ذهنتان  شوند.

·  برای دوره و تمرین تست زدن ، از تستهای کنکورهای گذشته استفاده کنید .

مثال :  شما مبحث تابع را کامل از کتاب خوانده اید ، حدود 50 تست از  این مبحث را انتخاب مـی کنید ، 25 تست اول را بدون گرفتن زمان ونگاه بـه پاسخهای  تشریحی حل کنید ، یعنی دقیقا" ذهن خود را درگیر سوالات نمایید و راه حلهای مختلف را  برای رسیدن بـه پاسخ  درست ، امتحان کنید ، بعد از تمام شدن این 25 سوال بـه پاسخ  تشریحی مراجعه کنید و پاسخهای خود را مقایسه کنید .

مـهم:  کنار هر  کدام از سوالات کـه نتوانسته بودید هیچ راه حلی به منظور آنـها ارائه دهید علامت منفی و  کنار سوالاتی کـه کامل حل کردید ولی بـه پاسخ غلط رسیدید علامت ضربدر و کنار سوالاتی  که نصف راه حل را رفته اید ولی بالاخره هیچ کدام از گزینـه هارا درنیـاوردید ، علامت  مثبت بگذارید و دست آخر ، کنار سوالاتی کـه با راه حل درست بـه پاسخ درست رسیده اید ،  هیچ علامتی نگذارید.


خوب این کار بـه چه دردی مـی خورد ؟
به درد  دوره مفید و سریع ، یعنی درون دور دوم کـه شما خواستید این تستها را دوباره بزنید  ، (حداقل بعد از دو هفته )به حل تستهای علامتدار مـی پردازید و هر کدام را که  توانستید حل کنید ، علامت کنارش را پاک مـی کنید .
وقتی مـی توانید بگویید کـه من  به کل این 25 تست با نکاتش مسلط شده ام ، کـه هیچ علامتی کنار  هیچ تستی باقی نماند . با این فرم خواندن و تست زدن، نـه نیـازی بـه حفظ فرمولها و نـه نیـازی به  حفظ نکات تستها خواهید داشت، و نـه احساس مـی کنید آن تستها و نکاتشان را بعد از  مدتی فراموش کرده اید . هشدار:
درس ریـاضی به منظور رشته های تجربی و  انسانی هم بسیـار مـهم و نمره آور هست ، درون حالی کـه خیلی از بچه های تجربی و مخصوصا" انسانی کل درس ریـاضی و یـا بخش عظیمـی از آن را کنار مـی گزارند، یعنی اصلا" بـه سراغ  ریـاضی نمـی روند. شما حتی اگر هم، بدون توجه بـه ریـاضی از سد کنکور رد شوید و  در هر رشته ای کـه قبول شوید،  بـه خاطر ضعیف بودن درس ریـاضی اتان درون دانشگاه با  مشکلات زیـادی روبرو خواهید شد . در مورد درس فیزیک هم قضیـه تقریبا" مشابه  است ، فقط شما حتما به متن کتب فیزیک و تعریفها و مثالها هم کاملا" توجه کنید،  مثالهای داخل متن و تمرینـهای آخر هر فصل همـیشـه عینا" و یـا با کوچکترین تغییری صورت  تستهای کنکور بوده اند . واین درون حالی هست که 99% بچه ها اصلا" توجهی به  کتاب درسی فیزیک ندارند و وقت گذاشتن روی حل تشریحی مثالها وتمرینـها را اتلاف وقت  مـی دانند .
لذا آمار سازمان سنجش درون کنکور 84 نشان مـی دهد کـه فقط 3% از کل بچه  ها بـه چند سوال مفهومـی – تعریفی فیزیک کـه مستقیما" از متن کتاب طرح شده بود ، پاسخ  صحیح داده اند . توصیـه:
البته درون مورد دروس ریـاضی و فیزیک ، اینکه  شما درس را سرکلاس خوب گوش دهید و بفهمـید هم مـهم هست ، یعنی فکر نکنید کـه اگر درس  را سر کلاس نفهمـیدم ، بعدا" خودم مـی خوانم، یـاد مـی گیرم . قبل از کلاس درسی را که  قرار هست داده شود را روزنامـه وار بخوانید که تا پیش زمـینـه ی ذهنتان آماده ی دریـافت  باشد ، و در هنگام توضیح مبحث آمادگی پرسیدن اشکالات و فهمـیدن کامل درس را داشته  باشد. بچه ها !!

اینقدر دنبال فرمولهای طلایی و نکات نقره ای وراه  حلهای کوتاه و کتاب تستهای معجزه آسا نباشید ، بلکه کتاب درسیتان را خوب مطالعه  کنید

!!!!!!!!




[کتاب و کتاب خوانی انشای که تصاد و مترادف داشته باشد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 06 Nov 2018 17:06:00 +0000